Søge job på LinkedIn
En headhunter bruger LinkedIn til at finde kandidater, som passer ind på kundens team. For at en headhunter kan finde de rigtige kandidater, kigges der
Når du skriver en ansøgning, er det vigtigt at gøre et stærkt første indtryk. Din ansøgning skal vække arbejdsgiverens interesse og tydeligt vise, hvorfor netop du er den rette kandidat til jobbet. Med en målrettet og velstruktureret ansøgning kan du skille dig ud blandt ansøgerne og øge dine chancer for at blive inviteret til en samtale. Her får du nogle konkrete råd til, hvordan du kan skrive en ansøgning, der fanger opmærksomheden.
Det vigtigste ved en ansøgning er, at den skal være med til at vække interesse hos arbejdsgiveren, så de kan få lyst til at rekruttere lige netop dig. At skrive en ansøgning kræver også en del research om virksomheden, og om den stilling du søger. Når du har gennemført en ordentlig research, viser det også overfor arbejdsgiveren, at du rent faktisk mener det, når du søger stillingen.
En ansøgning bør ikke være længere end én side. Rekrutteringsansvarlige modtager ofte mange ansøgninger, og det er vigtigt, at din ansøgning er overskuelig og let at læse. Prioritér det vigtigste, og lad arbejdsgiveren hurtigt få et overblik over dine kvalifikationer og motivation.
Din ansøgning skal tale direkte til virksomheden og matche deres tone og kultur. Læs virksomhedens hjemmeside og opslag på sociale medier for at forstå, hvordan de kommunikerer. Hvis virksomheden har en formel tone, bør din ansøgning afspejle dette. Er tonen mere uformel, kan du skrive med en lidt mere personlig tilgang – men hold det stadig professionelt.
En standardansøgning er sjældent vejen til succes. Gør dig umage med at tilpasse din ansøgning til den specifikke virksomhed og stilling. Undersøg, hvilke værdier virksomheden står for, og hvordan du kan matche disse. Beskriv præcist, hvorfor du søger netop dette job.
Din ansøgning skal supplere dit CV – ikke gentage det. Brug ansøgningen til at uddybe de mest relevante erfaringer, og vis, hvordan disse gør dig til den rette kandidat til jobbet.
Floskler som “jeg er god til at holde mange bolde i luften” eller “jeg arbejder struktureret” imponerer sjældent. Vis i stedet konkret, hvordan du har anvendt disse kompetencer i tidligere job. Eksempler som “Jeg øgede afdelingens effektivitet med 20 % ved at optimere vores processer” gør dine kompetencer mere håndgribelige.
Fortæl, hvordan dine erfaringer kan overføres til den stilling, du søger. Hvis du fx har arbejdet med projektledelse, så forklar, hvordan disse færdigheder kan hjælpe virksomheden med at nå deres mål.
Arbejdsgivere vil gerne ansætte nogen, der brænder for jobbet. Vis, hvad der fascinerer dig ved virksomheden, og hvorfor du ønsker netop denne stilling. Jo mere ægte og velovervejet din motivation fremstår, desto større indtryk gør du.
Afslut din ansøgning med en stærk opfordring, der inviterer arbejdsgiveren til at tage kontakt. Du kan fx skrive: “Jeg ser frem til muligheden for at uddybe, hvordan jeg kan bidrage til jeres virksomhed.” Det viser selvtillid og initiativ.
Inden du sender din ansøgning, er det en god idé at få den gennemlæst af andre. En ekstra gennemgang kan hjælpe dig med at finde stavefejl, mangler eller uklarheder. Samtidig kan du få værdifuld feedback på, om din ansøgning fremstår overbevisende og professionel.
Ved at følge disse 9 råd kan du øge dine chancer for at lande drømmejobbet. Din ansøgning er din mulighed for at vise, hvem du er, og hvordan du kan skabe værdi for virksomheden, så det er vigtigt med en målrettet og gennemarbejdet ansøgning.
En headhunter bruger LinkedIn til at finde kandidater, som passer ind på kundens team. For at en headhunter kan finde de rigtige kandidater, kigges der
Du har sendt dit CV og din ansøgning afsted, og du har endelig fået svar. Du skal til en jobsamtale. Hvad gør du nu? Rigtig
Work-life balancen har i forbindelse med corona – pandemien ændret sig for mange, og medierne skriver om ændringer på arbejdspladserne, som f.eks. viser sig ved,
Hvorfor skal du som virksomhed have hjælp til rekruttering af din nye medarbejder? Læs med her, og forstå processen hos os.
Kontakt os med det samme. Vi er altid tilgængelige på mail eller telefonen.
RING I DAG PÅ +45 20 27 46 66
Kontakt os med det samme. Vi er altid tilgængelige på mail eller telefonen.
RING I DAG PÅ +45 20 27 46 66
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |